روايات

رواية العهد القديم الفصل الخامس عشر 15 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الفصل الخامس عشر 15 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الجزء الخامس عشر

رواية العهد القديم البارت الخامس عشر

رواية العهد القديم الحلقة الخامسة عشر

راح عادل يفتح الباب لقي حازم صاحبه
عادل… حازم
حازم …الف مبروك ياصحبي
عادل …الله يبارك فيك
حازم …مش هتقولي اتفضل وﻻ هنفضل واقفين هنا
عادل ..ايوا بس لحظه واحده
ودخل عادل لهدى وقال هدي ادخلي جوا والبسي نقابك في واحد صحبي جاي يبارك لنا
اتفضل ياحازم اسف بس انت عارف ان مراتي منتقبه

 

 

حازم …ﻻ وﻻ يهمك المهم ماكونش جيت في وقت غير
مناسب بس
عادل …ﻻ والله ابدا كنا قاعدين مع كريم
حازم …بص بقي انا جبتلك ازازة برفان تحفه عشان
تعجب المدام وجبتلها كمان واحده هديه الفرح بس ﻻزم تحط من بتاعتك دلوقتي وقولي رأيك
عادل احد الازازه وحط منها
هدي دخلت المطبخ بتحضر ضيافة حازم وقعدت تفتكر
وتقول في نفسها يوسف لما كان ضيف بيجي كان
يسيبو علي الباب علشان ينبهني البس نقابي او ادخل
جوا ولما ادخل المطبخ يجي يحط ايده علي كتفي
ويقولي … وسمعت صوته وهي سرحانه
عادل ..هتعملي ايه للضيف
هدي وهي سرحانه ااااااااااه ريحة البرفان بتاعته اكني شماها وحسه
اكنه واقف ورايا ..ولفت ..وحضنته يوسف حبيبي
وحشتني ياااااااه
عادل …استغرب من اللي هي بتعمله واللي هي
بتقوله ….هدي هدي
هدي ..نعم يايوسف سيبني كدا شويه ولسه متمسكه بيه
عادل بحرقه …انا عادل ياهدي
هدي.. ها عادل مين وهي بتبصله اتفزعت وقعدت تصرخ
ﻻ ﻻ ﻻ ﻻ يوسف فين انتي هنا ليه يوسف يو….
واغمي عليها شالها عادل ودخلها علي سريرها وطلب
من حازم يتصل علي الدكتور
حازم …في ايه ياعادل جرالها ايه
عادل وهو متوتر ..مش عارف
حازم …خﻻص اهدي ان شاءالله خير
جا الدكتور وكشف عليها
حازم …متقلقش الدكتور هيطلع
دلوقتي وهيطمنى عليها اهو الدكتور طلع

 

 

عادل ..خير يادكتور مالها
الدكتور .. بسيطه ان شاءالله هي كانت في حالة صدمه
وانا عطيتها حقنه مهدئه وبإذن الله هتبقي كويسه
بس المهم تبعد عن الضغوط العصبيه
عادل ..شكرا يادكتور حازم وصل الدكتور وروح انتي
انا تعبتك معايا النهاردا
حازم..متقولش الكلام دا احنا اخوات يلا ياحبيبي
استودعك الله الذى ﻻتضيع عنده الودائع
_______________
عند مديحه
مديحه…عايزه اتصل علي هدي وعادل اتطمن عليهم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عادل ..وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ماما يااااه وحشتيني قوي ياحبيبتي
مديحه ..مالك ياعادل صوتك مش طبيعي في ايه
عادل …ﻻ ياحبيبتي انا كويس خالص
مديحه …طب وهدي وكريم
عادل …والله ياماما الحمد لله بس هما نايمين دلوقتي
مديحه ..نايمين بدري كدا ليه اكيد فى حاجه
عادل …ﻻ ياحبيبتي هدي دخلت تنيم كريم نامت جمبه
وانا قلت بقي اسيبها تنام دلوقتي علشان تعرف
تسهر معايا يرضيكي ابقي عريس جديد واسهر لوحدي
مديحه ..طمنتني ياعادل ربنا يسعدكو يابني
ابقي سلملي علي هدي وبوسلي كريم

 

 

عادل ..يعني كريم بس
مديحه ..عيب ياواد اتلم بقي ههههههه ربنا يهديكو
______
عادل قفل الفون لقي كريم صحي غيرلو البامبز
وجهزلو الرضعه وقعد يلعب معاه في غرفة الاطفال
لحد منامو هما الاتنين وصحي عادل الغجر صلي
ورجع لقي هدي بتصلي جهز الساندويتشات وحطهم
جنبها وهي بتقول الاذكار
هدي …عادل
عادل ..نعم
هدي …لو سمحت ممكن متحطش من البرفان دا تاني
عادل …ليه
هدي …دا البرفان اللي بحبه ويوسف كان بيحطو بالليل
علشاني
عادل …خﻻص انا اسف مكنتش اعرف وكمان حازم
اللي جايبه ليا هديه
هدي ..ممكن اعرف ليه انت كويس معايا كدا بالرغم
اني مش بديلك حاجه بالمقابل
عادل …انتي ادتيني حاجات عمري مكنت متخيل
اني اخدها
هدي …ايه هي الحاجات دي
عادل …مش ﻻزم تعرفي انا رايح الشغل ومش هغيب
متقوميش من مكانك ومتعمليش اي حاجه وانا هعمل
كل حاجه لما ارجع بإذن الله
هدي ….يارب يسعدك ياعادل زى منتي بتحاول تسعدني
انا وكريم.ودخلت غرفة الاطفال ولقت كريم نايم ..
حبيبي عمك هيعوضك بحنانه عن غياب ابوك

 

 

__________
في السجن
رشدي ..عمتي انا جوايا نار ﻻزم انتقم من البت دي
والواد دا
مرات ابو مي..هتنتقم ازاي يامنيل وانت متلقح هنا
رشدي ….انا هقول ياعمتي بصي …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العهد القديم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى